I can’t believe it took me so long for my first visit to Betty’s Midwest Kitchen.

I spent 3.5 years of my life living in Midwest in my early 20s. 2.5 years in Minnesota, and another full year in Ohio, so the meal at Betty’s definitely brought back some memory, allowing me to rekindle with the tastes I was once so accustomed to.

Betty's Midwest Kitchen
Betty’s Midwest Kitchen

We went to Betty’s on a Saturday for dinner without reservation, that was a mistake. The little restaurant was packed and we were the 7th group to be waiting for a table.

The host though, were true to Midwestern “niceness”, explained the situation to us, and asked us to wait patiently while taking our orders. So under the dim lights of the sidewalk, we inspected the menu and made our orders.

pork burger, pork chop with apple sauce, pork belly, pork chop with gravy
pork burger, pork chop with apple sauce, pork belly, pork chop with gravy

Some half an hour or so later, we were seated, and in 5 minutes, our food was served. The service was super efficient, that’s always a plus point.

Our orders were a pork burger (RM 12), 2 pork chops (RM 23), pork belly (RM 27.50), and 2 portions of pork ribs (RM 32.50 each). That was for 6 person, and yes, every dishes were of my favorite for-food animal. Lovely.

baby back ribs, Haze, KY, sister & BIL
baby back ribs, Haze, KY, sister & Jerry

And the food were good! Real hearty American food. Properly grilled and deep fried, they are as original as you can get. The pork came in big chunk and were juicy too, it’s everything you want in a proper non-halal Western style dining without being pretentious.

If you want real American food that will clog your artery and make you one step closer to joining the Biggest Loser, this is definitely the place to go, they are so good. I will be there again, this time I’ll call for reservation go on weekdays! 😀

p/s: I think they don’t take reservations

map to Betty's Midwest Kitchen at Aman Suria

Address:
Betty’s Midwest Kitchen
A-G-40, Jalan PJU 1/43
Aman Suria Damansara,
47301 Petaling Jaya, Selangor
GPS: 3.123161, 101.595329
Tel: 03-7880-0196

KY eats – Betty’s Midwest Kitchen, hearty American food
Tagged on:                                             

42 thoughts on “KY eats – Betty’s Midwest Kitchen, hearty American food

  • June 27, 2011 at 10:50 am
    Permalink

    I went there last night to dine also. Their “dog food’ is damn yummy lah! 😀

    Reply
    • June 27, 2011 at 11:08 am
      Permalink

      Wendy: ah, i’ve heard a lot about the “dog food”, will try the next time 😀

      Reply
  • June 27, 2011 at 11:28 am
    Permalink

    yeah the dog food is nice, but you have to eat it hot, and do NOT eat it alone. You have been warned.

    they take reservations on weekdays but not on weekends.

    Reply
    • June 27, 2011 at 11:34 am
      Permalink

      Enoch: haha ok advice taken!

      Reply
    • June 27, 2011 at 2:05 pm
      Permalink

      cooknengr: hahaha, kinda like KFC huh? lol

      Reply
  • June 27, 2011 at 2:29 pm
    Permalink

    aiks, i’m even worse, i haven’t been here yet! (in my defense, i work in the city and live in sri petaling, so this area is like very jauh for me, heheh) 😀

    Reply
    • June 27, 2011 at 3:06 pm
      Permalink

      Sean: haha make a plan, you’ve visited everywhere in the city dude!

      Reply
    • June 28, 2011 at 11:01 am
      Permalink

      Sean…I also live in Sri Petaling and work in the city…but I have been here twice aredi…for shame! 😛

      Reply
  • June 27, 2011 at 5:33 pm
    Permalink

    Shoulda grabbed a pulled pork burger, or the juicy lucy 😀

    Dog food is EXCELLENT too.

    Reply
    • June 28, 2011 at 12:31 am
      Permalink

      ShaolinTiger: plenty to try on future visits 😀

      Reply
  • June 27, 2011 at 5:35 pm
    Permalink

    If I’m not mistaken, they do take reservation on weekdays. Just not on weekends.

    Reply
    • June 28, 2011 at 12:32 am
      Permalink

      Angela: thanks for the info 😀

      Reply
  • June 27, 2011 at 6:12 pm
    Permalink

    there is a RESTORAN 126 at the shoplot just before going down hill heading towards tropicana tunnel, they serve very good pork noodle / bittergourd pork noodle too, but only open from morning till 4pm, lunch time quite pack i usually go early.

    Reply
    • June 28, 2011 at 12:33 am
      Permalink

      jason: thanks for the tips! hopefully can give it a try 😉

      Reply
    • June 28, 2011 at 12:36 am
      Permalink

      Haze: apparently french fries soaked in home made gravy and melted cheese! 😀

      Reply
  • June 28, 2011 at 2:22 am
    Permalink

    Havent had the chance to try this yet. hmm aman suria.. let me google to see if they have any closer to KL city. Thanks for sharing 🙂

    Reply
    • June 28, 2011 at 8:37 am
      Permalink

      Isaac: not that far laaa. 😀

      Reply
  • June 28, 2011 at 4:42 am
    Permalink

    The food has German and Amercan influences. Germans use apple sauce on their food like potato pancakes. The pork chop with gravy looks like chicken fried steak.
    I was in KL 3 weeks ago. I thought that the Chow Kway Teow in Taman Midah coffee shop was good. The shop sells chap fan and is facing a bunch of food stalls with roofs along the road. There is an overhead bridge near by. A fruit vendor is beside the bridge. Toyota dealership is across the road which is Cheras highway. Give is a try.

    Reply
    • June 28, 2011 at 8:38 am
      Permalink

      Meng: yea, that’s what midwestern food is about, and thanks for the tips on the CKT. 😉

      Reply
  • June 28, 2011 at 10:20 am
    Permalink

    ky, u should try nambawan at old klang road… good food!

    Reply
  • June 28, 2011 at 11:50 am
    Permalink

    only gwai lou able to finish the dog food by himself… me and suan failed to finish it!!! lol!!!

    Reply
    • June 28, 2011 at 11:59 am
      Permalink

      sotong: haha cos he’s charlie’s master, the big dog!

      Reply
  • June 29, 2011 at 12:30 am
    Permalink

    Yeah, I love this place too. Nice food, I still go to Aman Suria once in a while (once every month at least). Good pork dishes! 🙂

    I for one am not a fan of the dog food though. Like the others said you have to eat it REALLY FAST, it tastes horrible when it’s cold.

    Reply
    • June 29, 2011 at 8:56 am
      Permalink

      Huai Bin: yah to be frank I’m not so sure if I’d like the dog food, not a huge fan of overly cheesed

      Reply
  • June 29, 2011 at 12:56 am
    Permalink

    try the boston butt, its basically pork shoulder marinated in beer batter and grilled off nicely. They execute this cut of pork with perfection here,

    Reply
    • June 29, 2011 at 8:57 am
      Permalink

      BY: ooo thanks for the head up. 🙂

      Reply
  • June 29, 2011 at 9:31 am
    Permalink

    wow! The food looks real good like you say, but was it REAL hearty and huge like the American sized portions?! 😀

    Reply
    • June 29, 2011 at 11:13 am
      Permalink

      ciki: depends if you’re a big or small American 😛

      Reply
  • June 29, 2011 at 11:53 pm
    Permalink

    Yeah they can be so crowded at times. To the point that people spill over to the next few outlets sporting similar theme.

    Reply
    • June 30, 2011 at 9:33 am
      Permalink

      J2Kfm: yeah, this place is damn popular for sure.

      Reply
  • June 30, 2011 at 10:31 am
    Permalink

    the last time i came here there was a long queue and I gave up. So i didn’t get to try. Maybe next time!

    Reply
    • June 30, 2011 at 10:40 am
      Permalink

      eiling: you should! try it on weekdays perhaps?

      Reply
  • July 8, 2011 at 11:27 pm
    Permalink

    bro, went there just now. I couldnt finish the portion of my baby back rib servings. 🙁 I am kinda big size build up person but i cant finish it. OMG!!! my friends laughed at me. damn!!!

    By the way, they said this restaurant was good. I told them to give Credits to you! cos i read it from you r blog 🙂

    Reply
    • July 10, 2011 at 7:35 pm
      Permalink

      clement: hahaha next time be hungrier! 😛

      Reply
  • September 20, 2011 at 1:18 am
    Permalink

    the meatloaf is superb!and also the apple crumble a la mode is yummy.thanks to you we found a good american restaurant here in PJ. 😉

    Reply
    • September 20, 2011 at 8:45 am
      Permalink

      jennifer: it’s my pleasure! thanks for the comment. 😀

      Reply
  • January 22, 2016 at 11:14 am
    Permalink

    hi mann that pulled pork burger is something i’ll go back for, keepup the good work!

    Reply
    • January 22, 2016 at 12:53 pm
      Permalink

      roselynn: have at it!

      Reply

Leave a Reply to Angela Cancel reply

Your email address will not be published.